My Great Web page

Follow Me

14 November 2011

tutorial ~ edisi khas feera harees

hi.... cik piera pinky kembali..
malam ne, cik piera nk test tangan la...
tgn adek handam ne dah lame x pgg brus2 ...
dah lame x main2 warne2 kehidupan...
cik piera pinky nk tanye kowg2 la... 
teringin x nk mekap sndiri n gune tgn sendiri n nk wat sume sndiri??
mesti nakkan sbb cik piera pinky slalo dgr owg2 ckp

'feera.. ajar la aku mekap'
'feera.. ajar la aku pakai eyeshadow'
'feera... ajar la shading'
'feera.. ajar la tu.. ajar la ne...'

cik piera x expert lagi la..
stakat tulun sikit2 boleh la...
mane tau kalau tetibe kowg ade event yg perlukan mekap2..
kat kedai kena RM100

mari kite mulakan pembelajaran jarak jaoh < PJJ >
(kowg kan susah nk jumpe aku sbb aku ne terlebih bz nglahkan PM..huhuuuh)
mekap yg aku nk tunjuk sebijik mcm pic dibawah
[]
[]
[]
cak!!!!!

stepnye byk.. ade 13 tau... tahan mate ye...

1
lens ikot suke 
<aku punye warna pink sbb warne len dah expayd>
pakai foundation ikot warne kulit..
< cerah sikit pon boleh tp jgn smpai cerah sgt sbb nanti jadi putih kelabu >
loose powder 
< lembutkan sentuhan >

 2
highlight (white/bby pink) ~ seluruh kelopak mata hingga bawah kening
< wajib >

3
light blue ~ seluruh kelopak mata

4
dark purple ~ penjuru mata seakan bentuk segitiga

5
dark blue ~ teknik soket pada bucu kelopak mata
< efek galak >
eyeliner gel itam ~ atas mata

6
dark black ~ hujung bawah mata
light blue ~ bawah mata (dalam)

7
pasangkan bulu mata yg hujungnya panjang 
 kedai cina byk (doly eyelash)

8
eyeliner stik ~ black (gariskan pada bawah mata)

9
eyebrow ~ dark brown 

10
shading pada hidung 

11
shading pada rahang 

12
blusher pink pada pipi..
cara menyapu, senyum <_____>.. (pipi yg naik tu)


13
lukiskan bibir guna pencil liner puteh... 
(elakkan comot)
warna bibir ~ pink ~ ratakan

finally!!!
tgk bawah
[]
[]
[]
[]
senangkan...
mudah je.. ikot la sume step2 ne n tambah2 la ikot kretiviti..
xsusah pon...

demikian sahaja pelajaran jaoh jaoh < PJJ > kita..

hanye ini yg saye dapat tunjuk sikit2...

slamat mencube...
dap.. dip.. dup

~ feeraharees beauty makeover ~


13 November 2011

ST (sendayu tinggi)


apakah alat radas diatas???
adakah ia digunakan dalam leb forensik???
oh tidak dan tidak mungkin...
ia hanye digunakan luar leb...
dilarang bersolek di dalam makmal

aku paling syg bendalah yg kat atas ne...
ade ke patot ambie aku dgn selambe tido baring ats ST aku ne...
mau menangis aku kalo pecah..
nak dapatkan ST ne bukan sng,
kena keja ikot akk aku g tesco n balik malam2...
<bukan keja susah pon>
dah r kena jadi ahli n bawu leh beli...
ne pakai smpai tua pon xabis kot bb aku jarang main2 dgn benda ne...
saaayyyaaanggg gile nk gune....
<simpan je r wat pekasam>

1 yg aku nk bgtau, warna dy, mmg terbaik la...
(terpengaruh ngn majalah2 skarg yg asik menanyangkan ST je)
kalau kowg2 nk beli gak St, pinjam la kad ahli aku...
aku sudi bg (dapat la point aku)
kurang sket kemahallan harge sebenar...
kalo nak same jugak kowg pilih NIGHT ENVY
sbb warne2 dy jenis yg pekat2 n suai gn untuk siang n malam...
2 in 1.. xpayah beli byk2 pallet untuk gn siang dan malam...
sumenye ade dalam 1 bekas sahaja... (promo plak)

kalo kowg nk test gune ST, jgn malu n segan kontek aku...
<____________>
wink2


macam biase, sebab aku pilih ST kerana......
(tidak lebih 100 pth perkataan)
butik ST dekat ngn umah aku... huuhuhu...
so xpayah la aku susah2 pakai brand yg susah nk cari...
sampai kena g ke mid, TS, BB, SW, Pavy, KLCC, OU,TC, ALMANDA 
(sume gune shotfom)
oh.. bukan kerjaku g tempat2 yg memenatkan kaki berjalan...
sebab suke sgt si ST ne, aku siap mintak keja kat sini.. (leh dpt mekap free)
tp oleh kerna prosesnye agak lame, 
aku membawe hati majuk trus smbung study.. 
aku dah register MSU, bawu kakak ST kol,
'adek masih minat x keja ngan kami di ST'
xpe la kak... sy teruskan jadi free lance
sok2 la keja.. 



10 November 2011

msu





Date of returning:17 & 18 November 2011(Thur & Fri)
Venue: Respective faculties (with mentor)

Step of registration
1. Fees payment & Activate Status with Acct Dept.
(14th Oct - 21st Nov 2011)

2.Collection of Exam Results
Results will be release Online. Please refer to KLAS E-Learning for any announcement from Exam Dept.

3.Confirmation of Subject Registration(with mentor)
(17th & 18th November 2011)

Classes will starts on the 21st of November 2011.
Adding subjects is from 21st November - 2nd December 2011
Drop subjects is from 21st November - 16th December 2011
Withdraw subjects is from 19th December 2011 - 20 January 2012 (Tuition Fees shall be charge)
Late Withdraw subjects -23rd January - before final exam week (Need approval from FAC & UAC. Penalties of RM200 + Tuition Fees shall be charge)

08 November 2011

wedding doktor maznah

hi.... doktor maznah siapa?? 
beliau adalah doktor di sebuah hospital merangkap kakak kepada kak zati..
so.. aku ne ade lah jemputan VIP sbb akukan adik angkat kak zati
(ishtihar sendiri)


 si cantik manis tu lah kak maznah dan suami dy ...
perkenalkan flower2 girl...
dari kiri yg pakai gold tu syafa... pastu yg cute tu feera...
yg tgh pengantin la kan...
pastu yg merah hati mcm baju pengantin tu kak zati.....
 ujung yg tinggi tu dila selaku staf spital merangkap kembar setinggi aku..
 aku n dila mmg same tinggi.. hhaha 
*marah dila tau..

oleh kerana time ne ade lah raye ke2,
syafa terpakse bergerak ke semban pagi2... 
(syafa terlewat sket bb tu xsempat nk tacap lebih2..
sume slh tren... )

nk tau x...
kitowg mekap di bayu beach resort tau..
tp malang sgt bb terpakse mekap lam keta je....


mule2 dila sbb dy yg dok kusi driver

hasilnye



next!!!
syafa...

 hasilnye


next!!!
last!!
kak zati



yg last ne betol2 menyakitkan pinggang saye... 
sgt sakit duduk menyenget

hasilnye


kak zati mmg berani bb nak pakai lipstik merah menyala..
kagum2....

bile sumenye aku gabungkan
the power puffgirl!!!!!


syamim xpyh tacap bb syamim kecik lagi n mmg da sgt cantik...

aku?? 
aku mcm biase.. ala2 kadar je... dah biase sgt..heheheh


lihat lagi para model xberbayar saye


photogenik kan...
saye paling admire hill kak zati


feera n cupecake...
adeq handam pon nk interpreme gak....


swonok main2 dgn warne...
warna2 kehidupan...

dap dip dup

assalamualaikum


dari kiri
MLT (medical leb) , FORENSIK (aku), Bakal2 DOKTOR (dua owg dr ujung) 






aidiladha ~~~ ku

assalamualaikum... slamat menyambut aidiladha.... 
aidiladha tahun ne, disambut dgn kecil-kecilan je bb ayah aku 
(tuan haji haris podilah) demam...
cian ayahku.. time bace khutbah pagi tu, menggigil2 sowe ayahku....


otw g masjid... solat kul 8.30 n 7.59 aku dah siap...
g ngn adik aku je bb akk aku raye umah mertua dy di perak..
(mesti ngskan pagi raye bb jaoh dr family sndiri)


yg bestnye, aku dok saf depan.... suke!!! 
slalo g ngn akk aku asik dok lua je... g lambat...
alhamdulillah... slamat jugak aku g solat aidiladha bb bawu abiz uzur.. 
ngtkan xsempat...

balik smayang raye...
ayahku, kereta dan motor






yg terbawu evo 10.. huuhuhu..
acah je... inspira la...
ade lagu 2 pic keta xdapat nk masukkan sbb masuk bengkel n 1 lagi aku pon lupe...
berkat usaha ayh aku, akhirnye ade sumenye...
alhamdulillah .. (jeles.. nk blaja rajin)

dalam byk2 ne mane 1 keta aku??? 
mksud aku yg ayah aku bg aku gn la..
jawapannye adelah rahsia... xmo jawab t ade yg majuk plak..ehheheh 

oleh kerana ayahku yg demam di aidiladha, kami xkemane2.. 
dok umh je.. ayah aku g klinik n aku dok umah...
tibe2....

jeng...
jeng...
jeng...


adik sepupu aku dtg...
ape lagi...
dgn xde mud sgt, aku suh dy mekapkan aku...
hasilnye... 
tgk bawah....


mcm biase la...
PHOTOSHUT TIME!!!!

kat mane???
kat ampang batu sebelah sawah 
jom tgk....





tasya plak...




byk gi pic tp selebihnye disimpan sendiri....
kalo rase2 nk amik gambar kat sini...
le r cari aku bb aku sowg je tau tempat ne..
heheheh ... tipu je....
kalo nk ade sawah, kn tunggu lagi sbulan....

akhir kata...
slamat hari raye aidiladha...

*sape ckp aku xpandai bawak moto?? 
pandaila cume malas nk setat2 je... 
kasar la kaki i t..heheheh

< PIC MALAS EDIT >

HPV ?? ape tu...


Seperti yang kita ketahui, sekarang kerajaan sedang giat memperkenalkan Vaksin HPV melalui iklan2 di tv , radio & pelbagai cara lagi. Sebagai wanita, mesti teruja untuk mengetahui kebaikan suntikan vaksin HPV ini. Jom kita ketahui dengan lebih lanjut mengenai Vaksin HPV ni:-

  •  Sejenis vaksin HPV telah dicipta oleh saintis yang berupaya untuk mencegah jangkitan terhadap virus HPV. Vaksin HPV yang dinamakan Gardasil dan Cervarix telah diluluskan oleh ‘Federation of Drug Administration’ ( FDA dan ratusan negara di seluruh dunia telah meluluskan penggunaan vaksin ini termasuk Malaysia.
  • Vaksin ini perlu diberi sebanyak 3 kali dalam masa 6 bulan kepada wanita seawal usia 9-26 tahun.
  • Suntikan vaksin ini akan meransang sistem pertahanan badan untuk menghasilkan antibodi terhadap virus HPV yang terkandung dalam vaksin tersebut.
  •  Antibodi ini akan menghalang kemasukan atau jangkitan virus HPV ke atas wanita tersebut. Kesan maksima daripada vaksin ini cuma akan diperolehi oleh wanita yang belum terdedah kepada hubungan seks. Sebaik-baiknya vaksin ini diberikan ketika mereka berada pada peringkat awal remaja.
  • Namun, perlu diingat walaupun vaksin ini berkesan mencegah jangkitan virus HPV yang menjadi punca kanser servik, kesan akhir terhadap pengurangan insiden kanser ini cuma akan dapat dilihat selepas 15-20 tahun program perlalian berjalan. Ujian saringan Pap Smear MASIH perlu dijalankan kerana vaksin ini cuma mencegah 70% daripada kanser servik.


    marikah beramai2 mengambil suntikan HPV...
    (cucuk tu sakit sikit je... kalo terkena kanser, sakit byk)

    sekian...

01 November 2011

bukti yg ade

Assalamualaikum.... cik kiah ade x???? hiihihhi..... 
hi cik kiah oi.. dtg nk mintak laok ayam..heheeh


hye sume... dah abis iklan cap ayam tadi dan skarg aku nk cite satu cite... citenye berbunyi macamane aku tau aku byk mulot??? 
(bukan bawak mulot)


bukti2 kukuh aku dapati adalah dari owg2 terdekat... dimulai dari adik aku...


 haziq 
setiap kali aku naik keta n d0k sebelah adik aku, mesti dy tensen..
so kitowg ne xboleh dok rapat2... sbb adik aku slalo ckp
'alang, boleh xalang diam sekejap je.. kejap je.. pelis2..'
kalo anda jadi sy, apakah anda simpolkan??
paham2 sendiri...
kadang2 adik aku siap turun n tukar kete lain... 
(ne kalo jalan beramai2 la)

incik bubu
setiap kali dating plak.. aku slalo pasan...
laki mase depan aku ne kalo bawu2 jumpe ade la sesi2 burak2 kejap..
dah lame2 sikit, mule la dy layan xlyn aku.. 
wat2 bace paper la.. bace majalah la.. nyanyi2 la.. 
tu jugak salah satu bukti kukuh.. 
lagi2 time aku bukak 1 topik yg berkaitan dgn beliau, 
kejap je beliau layan.. katenye aku ne 'membebel'... 
lek r.. aku xtacing pon..hahahha

fatin fatihah
kat aten ne pon aku dapt kesan lgi satu bukti kukuh...
mule2 aku jumpe dy, boraknye be2 tp bunyik mcm 10 owg..
lumbe2 sape nk cite dulu sume... cite 2 hari mcm cite 10 hari...
lame2 dah cite n time dah xde topik n aku msh lg ade mud nk ckp, 
beliau msti diam.. lame2 pastu mule la beliau bersuara..
'weh jap ek.. aku pening kepala..'
tu jugak bukti beliau dah penin dgr aku byk ckp...


bedasarkan bukti2 yg ade ne., aku xpyh cari bukti lain untk mensahihkan lagi kenyataan "aku byk ckp..' dalam erti kata lain, aku sangat peramah... friendly tu... hmmm.. xsgt kot bb aku xsuke sgt kwn dgn owg yg xnk kwn aku..ehheheh.... ayat tambie plak.. okeh.. akhir kate dari aku, slamat berkenalan dgn lebih rapat merapat.... 
*bile nk cite2 n wat nasi tambah?? ihihihihii (gurau2)

assalamualaikum...
dap dip dup..

hobin jang hobin!!!!!