My Great Web page

Follow Me

15 July 2011

aku tanpa kamu...

pagi2 la aku terganggu dari tido .. pg yg aku mksudkan xder la pg2 bute.. sekitar kul 12 pagi.. kalo da kul 12 tu namenyer bukan pagi bute tp pagi meningkat ketengahari... 'pa.. mane pa g ne??' aku ckp dalam hati... 'ish.. g keja bukan nk gtau owg' bebel aku sndiri khas untuk suamiku sabri sapnudin.. sambil menyelak slimut cute aku pon bgn dari katil da terus mengambil tuala dan terus membersihkan diri...

otw aku turun tangge umah aku ke bahagian bawah aku tersepak sesuatu dan terjatoh..'odoi!!!!' apekebenda ne???' rupenyer aku tersepak mainan ank perempuan tunggal aku julia dahlia.... aku tersenyum smbil berkate sendiri 'ah ko ne feera... tu pon xnpk.. gedik!'

'kak ayu.. ooo.. kak ayu...'...mane plak g mawahidayu yang lebih cute aku pgl kak ayu ne... mawahidayu adalah sepupu suamiku yang tinggal bersame dgn kami kerana sentuhannya yg lembut untuk menjaga ank kami julia dahlia.. 'ye...' mawahidayu... 'kak ayu npk sabri x?? dy da g keja ker?? smalam katenyer amik cuti nk bawak kite sume jenjalan main salji... soal aku pada mawar hidayu.. 'ooo.. pagi2 y da kuar.. katenyer nk g beli sarapan kat mamak depan tu.. yela bukan sng nk jumpe kedai mamak kat negara owg ne.. hahah pas2 nk amik umy skali' jawab mawahidayu yg byk mulot... aku pon beredar dari ruang tamu selepas menciom julia dahlia... 'cyg ank mama.. muah2...'

kedengaran rioh gelak tawa pool di bahagian depan rumah... kelihatan ibuku fatin fatihah bersama abah sufian huda sdg bergurau2... 'wah rancaknyer ibu n abah burak.. ape yg diburakkan tu???' soalku selambe... 'xde ape feera... abah kamu ne tgh wat lawak dulu2... ibu tukang gelak kuat2 jer...' jwb fatin fatihah... 'abah xwat lawak pon ibu kamu nk gelak' jwb sufian huda... 'hahhahaha..' aku tukang menambah gelak yg aku pon xtau aku gelak pasal pe...

sebenarnye harine kami ader kunjungn istimewa dari elis fitriana... wah2.. selambe jer aku sebot name dy elis fitriana ye.. nk tau sape? elis fitriana ne ibu mertuaku selaku ibu suamiku.. jgn risau.. ibu mertuaku ne sgt baik bukan mcm ibu mertuaku kasim slamat..hahahahhahahah... oleh kerana ibu mertuaku dtg jaoh2 dari malaysia ke seoul ne so ade yg special akn berlaku kejap jer lagi..huhuh

'umy... sowg jer ker??? abi mane? xdtg skali??'... elis fitriana mengangguk mgkin xde mud nk bg komen lebih setelah seharian naik kapal terbang.. abi??? aku pon xtau sape abi tu.. xkenal sgt.. name pon xtau... 'ma.. tlg pa bawak beg2 umy ne masuk'.. sabri sapnudin menyerahkan 5 beg pakaian elis fitriana kepadaku .. 'wow byknye.. umi mcm nk pindah terus jer.. bes jugak kalo umy dok sini jer xpyh balik2 lgi.. kami sume suke...' melawk xjadi plak aku..'ish kamu ne.. xdelah.. tu byk brg2 nk owg kampung kirim nk bg kamu... bukan brg2 umy.. hahhaha.. ' kami semua tergelak smbil aku berlalu menyimpan barang2..

'okeh.. sume da siap... jom bergerak2...' 
kereta mewah yang dipandu sabri sapnudin bergerak laju sgt sampai kecot perot kami semua... julia dahlia kelihatan sgt gembira kerana sumenyer ada.. tok bah, tok bu.. tok umy dan untie ayu... selepas 40 minit perjalanan... keriuhan yang tadinye sgt bising da menjadi sunyi.. sumenye tido.. adatla apabile naik kereta dan perjalanan melebihi stengah jam..  

apabila sumenye sudah tido, hanye aku dan suamiku sahaja yang masih berjaga wlaupon aku pon ade rase nk tido... tahan2 feera jgn tido... sabri sapnudin memotong sebuah lori yg sgt perlahan tiba2 aku lihat kereta bertentangan sgt dekat dan aku menjerit 'ppaaaa.....' dan.....

pabila aku membuka mata aku dapati hanya fatin fatihah, mawahidayu dan elis fitriana sdang malihatku dgn muke yg aku pon xtau nk ckp lagi2 gambarkan... 'ibu..' sambil pandang fatin fatihah 'umy..' aku toleh pula elis fitriana dan kemudian 'kak ayu...' pada mawahidayu... 'mane suamiku dan ank saya??'.. tanpe sempat aku meneruskan bicara... 3 lempangan aku trime... 1 dr fatin fatihah, 1 dari elis fitriana dan 1 dari mawahidayu...
pang!!.. pang!!.. pang!!

'ape tebiat ko pgl aku ibu, elis umy n mawa kak ayu?? suami?? ank?? sejak bile ko kawin?? gatai!!! tunang pon belom ko ckp da kawin.... family sabri pon lom risik ko lagi..' marah fatin fatihah...  

'aku xde suami?? ank?? bukan ke tadi kite exsiden??' soalku yg sgt pelik.. 

'makcik ko mimpi je la... tu la tido xgeti basuh kaki n bace doa.. tido plak tghari bute... mane x mimpi bukan2.. terkejotkan owg jer jerit 'pa' kuat' tambah elis fitriana.. 

'kalo ye pon mimpi, mimpi la kitowg ne jadi yg bes2 sket.. kalo bleh aku nk jadi princess yg mencari puteranye yg kacak... apa da...' bebel mawahidayu... 

aku gelak malu sowg2 smbit membayangkan mimpi aku tadi.. lantas aku bgn n g mandi ... bahgianye kalo mimpi kowg sume keluarga aku... aku tambah lagi gelak panjang2... hahahhah... tp tang naik keta tu xbes.. mintak jaoh xnk jadi kat kami... amin...

-tammat-

cite ini hanya untuk mengisi bosan mase lapang...
xde kena mengena antara yg idop ataupon yg mati 
cume ade pinjam kwn2 baik aku untuk jadi watak utame.. huhu
kowg xmarahkan..
 

thanx kat watak2 lam cite diatas..
suamiku : sabri sapnudin
anakku  : julia dahlia
ibuku    : fatin fatihah
abahku  : sufian huda
ibu mertuaku  :elis fitriana
sepupu rapat  : mawahidayu