My Great Web page

Follow Me

08 November 2011

wedding doktor maznah

hi.... doktor maznah siapa?? 
beliau adalah doktor di sebuah hospital merangkap kakak kepada kak zati..
so.. aku ne ade lah jemputan VIP sbb akukan adik angkat kak zati
(ishtihar sendiri)


 si cantik manis tu lah kak maznah dan suami dy ...
perkenalkan flower2 girl...
dari kiri yg pakai gold tu syafa... pastu yg cute tu feera...
yg tgh pengantin la kan...
pastu yg merah hati mcm baju pengantin tu kak zati.....
 ujung yg tinggi tu dila selaku staf spital merangkap kembar setinggi aku..
 aku n dila mmg same tinggi.. hhaha 
*marah dila tau..

oleh kerana time ne ade lah raye ke2,
syafa terpakse bergerak ke semban pagi2... 
(syafa terlewat sket bb tu xsempat nk tacap lebih2..
sume slh tren... )

nk tau x...
kitowg mekap di bayu beach resort tau..
tp malang sgt bb terpakse mekap lam keta je....


mule2 dila sbb dy yg dok kusi driver

hasilnye



next!!!
syafa...

 hasilnye


next!!!
last!!
kak zati



yg last ne betol2 menyakitkan pinggang saye... 
sgt sakit duduk menyenget

hasilnye


kak zati mmg berani bb nak pakai lipstik merah menyala..
kagum2....

bile sumenye aku gabungkan
the power puffgirl!!!!!


syamim xpyh tacap bb syamim kecik lagi n mmg da sgt cantik...

aku?? 
aku mcm biase.. ala2 kadar je... dah biase sgt..heheheh


lihat lagi para model xberbayar saye


photogenik kan...
saye paling admire hill kak zati


feera n cupecake...
adeq handam pon nk interpreme gak....


swonok main2 dgn warne...
warna2 kehidupan...

dap dip dup

assalamualaikum


dari kiri
MLT (medical leb) , FORENSIK (aku), Bakal2 DOKTOR (dua owg dr ujung) 






aidiladha ~~~ ku

assalamualaikum... slamat menyambut aidiladha.... 
aidiladha tahun ne, disambut dgn kecil-kecilan je bb ayah aku 
(tuan haji haris podilah) demam...
cian ayahku.. time bace khutbah pagi tu, menggigil2 sowe ayahku....


otw g masjid... solat kul 8.30 n 7.59 aku dah siap...
g ngn adik aku je bb akk aku raye umah mertua dy di perak..
(mesti ngskan pagi raye bb jaoh dr family sndiri)


yg bestnye, aku dok saf depan.... suke!!! 
slalo g ngn akk aku asik dok lua je... g lambat...
alhamdulillah... slamat jugak aku g solat aidiladha bb bawu abiz uzur.. 
ngtkan xsempat...

balik smayang raye...
ayahku, kereta dan motor






yg terbawu evo 10.. huuhuhu..
acah je... inspira la...
ade lagu 2 pic keta xdapat nk masukkan sbb masuk bengkel n 1 lagi aku pon lupe...
berkat usaha ayh aku, akhirnye ade sumenye...
alhamdulillah .. (jeles.. nk blaja rajin)

dalam byk2 ne mane 1 keta aku??? 
mksud aku yg ayah aku bg aku gn la..
jawapannye adelah rahsia... xmo jawab t ade yg majuk plak..ehheheh 

oleh kerana ayahku yg demam di aidiladha, kami xkemane2.. 
dok umh je.. ayah aku g klinik n aku dok umah...
tibe2....

jeng...
jeng...
jeng...


adik sepupu aku dtg...
ape lagi...
dgn xde mud sgt, aku suh dy mekapkan aku...
hasilnye... 
tgk bawah....


mcm biase la...
PHOTOSHUT TIME!!!!

kat mane???
kat ampang batu sebelah sawah 
jom tgk....





tasya plak...




byk gi pic tp selebihnye disimpan sendiri....
kalo rase2 nk amik gambar kat sini...
le r cari aku bb aku sowg je tau tempat ne..
heheheh ... tipu je....
kalo nk ade sawah, kn tunggu lagi sbulan....

akhir kata...
slamat hari raye aidiladha...

*sape ckp aku xpandai bawak moto?? 
pandaila cume malas nk setat2 je... 
kasar la kaki i t..heheheh

< PIC MALAS EDIT >

HPV ?? ape tu...


Seperti yang kita ketahui, sekarang kerajaan sedang giat memperkenalkan Vaksin HPV melalui iklan2 di tv , radio & pelbagai cara lagi. Sebagai wanita, mesti teruja untuk mengetahui kebaikan suntikan vaksin HPV ini. Jom kita ketahui dengan lebih lanjut mengenai Vaksin HPV ni:-

  •  Sejenis vaksin HPV telah dicipta oleh saintis yang berupaya untuk mencegah jangkitan terhadap virus HPV. Vaksin HPV yang dinamakan Gardasil dan Cervarix telah diluluskan oleh ‘Federation of Drug Administration’ ( FDA dan ratusan negara di seluruh dunia telah meluluskan penggunaan vaksin ini termasuk Malaysia.
  • Vaksin ini perlu diberi sebanyak 3 kali dalam masa 6 bulan kepada wanita seawal usia 9-26 tahun.
  • Suntikan vaksin ini akan meransang sistem pertahanan badan untuk menghasilkan antibodi terhadap virus HPV yang terkandung dalam vaksin tersebut.
  •  Antibodi ini akan menghalang kemasukan atau jangkitan virus HPV ke atas wanita tersebut. Kesan maksima daripada vaksin ini cuma akan diperolehi oleh wanita yang belum terdedah kepada hubungan seks. Sebaik-baiknya vaksin ini diberikan ketika mereka berada pada peringkat awal remaja.
  • Namun, perlu diingat walaupun vaksin ini berkesan mencegah jangkitan virus HPV yang menjadi punca kanser servik, kesan akhir terhadap pengurangan insiden kanser ini cuma akan dapat dilihat selepas 15-20 tahun program perlalian berjalan. Ujian saringan Pap Smear MASIH perlu dijalankan kerana vaksin ini cuma mencegah 70% daripada kanser servik.


    marikah beramai2 mengambil suntikan HPV...
    (cucuk tu sakit sikit je... kalo terkena kanser, sakit byk)

    sekian...